دانشکده مهندسی راه آهن- آزمایش بارگذاری خطوط راه آهن
آزمایشگاه بارگذاری خطوط ایستگاه بهرام

حذف تصاویر و رنگ‌ها

  آزمایش بارگذاری خط راه­آهن (ایستگاه بهرام)

 

  کارفرما: مرکز تحقیقات راه­آهن

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده راه­آهن دانشگاه علم و صنعت

  مجری: دکتر سعید محمدزاده

AWT IMAGE 

    شکل 1-الف-کرنش سنج ­ های نصب شده وپوشش روی آنها بوسیله خمیر سیلیکن

AWT IMAGE 

  شکل1-ب- نصب کرنش سنج روی تراورس

AWT IMAGE 

  شکل 1-ج- تغییرمکان‌سنج 25 میلیمتری نصب شده روی پایه جهت اندازه­گیری تغییرمکان قائم تراورس

AWT IMAGE 

  شکل 1-د- شتاب ‌سنج­های نصب شده روی پایه ریل وتراورس

 

ایستگاه بهرام از نظر موقعیت مابین ایستگاه­های ری و ورامین در مسیر راه­آهن تهران-مشهد قرار دارد و فاصله آن تا ایستگاه ری 16 کیلومتر است. این ایستگاه دارای 6 خط میباشد که آزمایش­ها روی خطوط 4و5 آن انجام گرفت. درآزمایش­هایی که روی این دو خط انجام گرفت مجموعا 95 سنسور استفاده شد.39 عدد کرنش سنج 44 عدد شتاب سنج و 6 عدد نیرو سنج و6 عدد تغییر مکان سنج. 31 آزمایش در خط چهار و 18 آزمایش در خط پنج با عبور یک لکوموتیو به همراه یک واگن باری انجام شد. آزمایش عبور قطار در سه مرحله­ی، قبل از زیرکوبی، بعد از زیرکوبی و بعد از پایدارسازی انجام گردید.
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.1515.1554.fa.html
برگشت به اصل مطلب