آزمایش بارگذاری خط راهآهن (ایستگاه بهرام) کارفرما: مرکز تحقیقات راهآهن مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده راهآهن دانشگاه علم و صنعت مجری: دکتر سعید محمدزاده شکل 1-الف-کرنش سنج های نصب شده وپوشش روی آنها بوسیله خمیر سیلیکن شکل1-ب- نصب کرنش سنج روی تراورس شکل 1-ج- تغییرمکانسنج 25 میلیمتری نصب شده روی پایه جهت اندازهگیری تغییرمکان قائم تراورس شکل 1-د- شتاب سنجهای نصب شده روی پایه ریل وتراورس ایستگاه بهرام از نظر موقعیت مابین ایستگاههای ری و ورامین در مسیر راهآهن تهران-مشهد قرار دارد و فاصله آن تا ایستگاه ری 16 کیلومتر است. این ایستگاه دارای 6 خط میباشد که آزمایشها روی خطوط 4و5 آن انجام گرفت. درآزمایشهایی که روی این دو خط انجام گرفت مجموعا 95 سنسور استفاده شد.39 عدد کرنش سنج 44 عدد شتاب سنج و 6 عدد نیرو سنج و6 عدد تغییر مکان سنج. 31 آزمایش در خط چهار و 18 آزمایش در خط پنج با عبور یک لکوموتیو به همراه یک واگن باری انجام شد. آزمایش عبور قطار در سه مرحلهی، قبل از زیرکوبی، بعد از زیرکوبی و بعد از پایدارسازی انجام گردید. |