بیمه عمر و حادثه کارکنان دولت سال ۱۳۹۹
با تصویب هیات وزیران، کلیه وزارتخانهها، سازمانها و مؤسسات دولتی موظف شده اند از ابتدا تا انتهای سال کلیه بازنشستگان و مستخدمان رسمی، قراردادی و روزمزد خود را بدون رعایت سقف سنی، بیمه عمر و حادثه کنند. هیات وزیران بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود: کلیه وزارتخانهها، سازمانها و مؤسسات دولتی و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، نهادهای انقلاب اسلامی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، بانکها، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر مؤسسات وابسته به دولت که به نحوی از بودجه عمومی یا کمک دولت استفاده مینمایند، موظفند کلیه بازنشستگان و مستخدمان رسمی، قراردادی و روزمزد خود را اعم از لشکری یا کشوری به شرط مشارکت بیمه شده در سود حاصل از قرارداد با رعایت مواردی که در این مصوبه آمده است بیمه حادثه و فوت به هر علت نمایند.
کلیه مشمولین با دریافت و تکمیل فرم ویژه در اداره رفاه و تأیید آن، افراد ذینفع را مشخص نمایند در غیر اینصورت سرمایه بیمه به نسبت مساوی بین وراث قانونی تقسیم خواهد شد. تلفن مستقیم اداره رفاه: ۷۷۲۴۰۴۱۵
پرداخت غرامت بیمه عمر پایه حادثه و فوت بازنشستگان برای هر نفر بابت فوت و قطع یا از کار افتادگی دائم عضوی از اعضاء بدن حداکثر در طول قرارداد سال ۱۳۹۹ مبلغ ۷۹/۱۱۳/۱۰۰ ریال از طرف سازمان بازنشستگی می باشد.
مدارک لازم :
الف- در صورت فوت:
۱- درخواست کتبی وارث جهت دریافت بیمه عمر
۲- کپی از تمامی صفحات شناسنامه باطل شده متوفی.
۳- تصویر کارت ملی متوفی.
۴- کپی گواهی فوت از سازمان ثبت احوال و گواهی پزشک یا پزشک قانونی مبنی بر علت فوت.
ب- در صورت نقص عضو و از کار افتادگی دائم (کلی – جزیی) ناشی از حادثه:
۱- گزارش مشروح حادثه که توسط مراجع ذیصلاح مامور به رسیدگی به حادثه تنظیم شده و نام بیمه شده مصدوم در آن قید شده باشد.
۲- گواهی پزشک معالج مبنی بر شرح کامل صدمات وارده در اثر حادثه و معالجات انجام شده و احراز نقص عضو یا از کار افتادگی دائم (کلی – جزیی). |