[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشگاه::
درباره روابط عمومی::
معرفی افراد::
بروشور و کاتالوگ ها::
کلیپ، تیزر و سرود دانشگاه::
اخبار دانشگاه::
فرآیندهای کاری::
افتخارات دانشگاه::
دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی::
تسهیلات پایگاه::
آرشیو ماهنامه خبری وزارت علوم::
آرشیو گزارش های تصویری::
تور مجازی::
پذیرش دانشجویان بین المللی::
::
آرشیو نشریه پیام

AWT IMAGE

AWT IMAGE
نشریه پیام شماره 90
نشریه پیام شماره89
نشریه پیام شماره ۸۸
نشریه پیام- شماره 87
نشریه پیام شماره 86

نشریه پیام شماره 85
نشریه پیام شماره 84

نشریه پیام شماره 83

نشریه پیام شماره 82

نشریه پیام شماره 81

نشریه پیام شماره 80

آرشیو نشریه پیام

..
آرشیو خبرنامه الکترونیک دانشگاه

AWT IMAGE

خبرنامه شماره ۴۱۷

خبرنامه شماره ۴۱۶

خبرنامه شماره ۴۱۵

خبرنامه شماره ۴۱۴

خبرنامه شماره ۴۱۳

خبرنامه شماره ۴۱۱

خبرنامه شماره ۴۱۰

خبرنامه شماره ۴۰۹

خبرنامه شماره ۴۰۸

خبرنامه شماره ۴۰۷

خبرنامه شماره ۴۰۶

خبرنامه شماره ۴۰۵

آرشیو خبرنامه الکترونیک

..
حدیث هفته

حضرت امام علی (ع)
مَن جاءَتهُ مَنِیَّتُهُ وهُوَ یَطلُبُ العِلمَ فبَینَهُ وبَینَ الأنبیاءِ دَرَجَهٌ؛
هر کس در حال طلب دانش مرگش فرا رسد ، میان او و پیامبران تنها یک درجه تفاوت باشد .
مجمع البیان : ۹ / ۳۸۰ منتخب میزان الحکمه : ۳۹۸

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دفاعیه دکتری در دانشکده مهندسی عمران ::
دفاعیه دکتری
امیرعلی امینی، دانشجوی دوره دکتری دانشکده عمران، گرایش مهندسی راه‌ و ترابری، شنبه بیست و چهارم آبان ماه سال 93، از رساله خود با عنوان "ارائه مدل یکپارچه احتمالی هزینه چرخه عمر برای راههایی با روسازی انعطاف‌پذیر در سطوح شبکه و پروژه" دفاع خواهد نمود.
چکیده این رساله که راهنمایی آن را دکتر حمید بهبهانی و دکتر حسن زیاری بر عهده دارند به شرح زیر می‌باشد.
هزینه چرخه عمر به مجموعه هزینه‌هایی اطلاق می‌شود که در دوره عمر یک سیستم و یا یک زیرساخت به آن تحمیل می‌گردد. در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و شبکه راهی، هزینه چرخه عمر مجموعه هزینه‌های برنامه‌ریزی، طراحی، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری از تسهیلات را در بر می‌گیرد. پرداخت‌کنندگان این هزینه‌ها موسسات و سازمان‌های متولی توسعه و نگهداری راه، کاربران راه‌ها و افراد جامعه هستند. با توجه به تعدد پرداخت‌کنندگان، عمر طولانی راه‌ها و ریسک و عدم قطعیت در پیش‌بینی مخارج، برآورد هزینه چرخه عمر راه‌ها فرآیندی پیچیده و دشوار است. به همین دلیل تاکنون کاربرد اصلی روش تحلیل هزینه چرخه در سطح پروژه محدود بوده که با کمک آن گزینه‌های مختلف اجرای پروژه‌های توسعه، نگهداری و بهره‌برداری راه‌ها مقایسه می‌شود.
در تحلیل هزینه چرخه عمر برای برآورد هزینه‌های آتی برخی از مدول‌های هزینه‌ای، نیاز به پیش‌بینی وجود دارد. پارامتر‌های اقتصادی، عملکرد روسازی، متغیر‌های مربوط به حجم ترافیکی و شرایط آب و هوایی بر هزینه‌های آتی تاثیرگذار هستند و نیاز به پیشبینی این متغیر‌ها وجود دارد. در این مطالعه، برای در نظر گرفتن ریسک در محاسبه هزینه چرخه عمر پیشنهاد شده است که از ترکیب توابع چگالی احتمال و شبیه‌سازی مونت‌کارلو استفاده شود. این ترکیب می‌تواند عدم قطعیت را در محاسبه هزینه چرخه عمر لحاظ نماید. در همین راستا، دو متغیر نرخ تنزیل به عنوان متغیر اقتصادی و ضخامت لایه‌های روسازی به عنوان متغیر عملکرد و کیفیت روسازی مورد بررسی قرار گرفتند و توابع چگالی احتمالی برای آن‌ها پیشنهاد شد. نتایج نشان می‌دهد، تابع چگالی احتمال مقدار حدی کمینه، بهترین برآورد را برای نرخ تنزیل ارائه می‌دهد. همچنین تابع چگالی احتمال دوجمله‌ای مثبت و منفی به ترتیب برای ضخامت لایه‌های آسفالتی و سنگدانه‌ای بهترین برآورد را برای برداشت ضخامت به صورت گسسته با دستگاه رادار نفوذی ارائه می‌کند و نیز تغییرات ضخامت به صورت پیوسته از توابع چگالی احتمال گاما و یا گوسی معکوس تبعیت می‌کند.
در ادامه، مدلی یکپارچه برای تحلیل هزینه چرخه عمر در سطح شبکه و پروژه ارائه شده است که در آن ابتدا قطعات و تقاطعات در یک شبکه راه مورد بررسی و ارزیابی میشود و سپس با توجه به تحلیل هزینه‌های انجام شده و هزینه‌های پیش‌بینی شده در آینده، بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در راه‌ها که بیشترین منفعت را در دوره تحلیل بدست می‌دهد، انتخاب میشود. تحلیل هزینه چرخه عمر در سطح شبکه بر مبنای ساخت ماتریس شبکه تحت شرایط پایه بدون انجام هرگونه پروژه در سطح شبکه و سپس مقایسه تاثیر اقتصادی اجرای پروژه‌ها در قالب تغییرات هزینه چرخه عمر شبکه انجام می‌شود. در گام بعد، بهترین روش و گزینه‌های اجرای پروژه‌ها با استفاده از تحلیل‌های اقتصادی هزینه چرخه عمر احتمالی پیشنهاد می‌شود. برای محاسبه هزینه‌های سازمانی در سطح پروژه، روش هزینه‌یابی فعالیت‌محور پیشنهاد شده است.
در این تحقیق دو مطالعه موردی انجام شده است؛ برای سطح شبکه، شبکه تهران و برای سطح پروژه، پنج بزرگراه مهم ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه سطح شبکه نشان می‌دهد، هزینه‌های توسعه و نگهداری شبکه می‌تواند به شکل مناسب‌تری توزیع شود و مطالعه سطح پروژه که برای مقایسه هزینه‌های روسازی ماندگار و معمولی انجام شد، نشان داد که هزینه‌های چرخه عمر راه‌های با روسازی ماندگار بین 5 تا 20 درصد کمتر از راه‌های با روسازی معمولی است. نتایج نشان می‌دهد، استفاده از مدل‌های تحلیل هزینه چرخه عمر احتمالی در سطوح شبکه و پروژه می‌تواند صرفه‌جویی‌های قابل توجه اقتصادی را برای کشور به همراه داشته باشد.
کلمات کلیدی: تحلیل هزینه چرخه عمر در سطح پروژه، تحلیل هزینه چرخه عمر در سطح شبکه، تحلیل احتمالی هزینه چرخه عمر، مدل یکپارچه هزینه چرخه عمر
دفعات مشاهده: 2454 بار   |   دفعات چاپ: 902 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 1 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی ومعنوی این سایت متعلق به دانشگاه علم وصنعت ایران میباشد .هرگونه برداشت با ذکر منبع ، بلامانع است.

Persian site map - English site map - Created in 0.13 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4709