[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/08/26 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۲۶ | 
AWT IMAGE

آقای حامد نوابی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر دوائی مرکزی، روز سه شنبه 97/08/29 از رساله دکتری خود تحت عنوان "کنترل موقعیت و نیروی ربات شش پایه به منظور شبیه ساز پرواز با استفاده از کنترل کننده و مشاهده گر تطبیقی-فازی-لغزشی توسعه یافته" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 13:30 روز سه شنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

در سال‏های اخیر روش‏های کنترل مقاوم با فرض عدم تکیه بر مدل ریاضی سیستم دینامیکی رشد روزافزونی پیدا کرده‏اند. از جمله این روش‏ها می‏توان به کنترل‏کننده و مشاهده‏گر تطبیقی-فازی-لغزشی اشاره کرد. در این رساله روش کنترلی تطبیقی-فازی-لغزشی برای حالت جامعی از معادلات دینامیکی سیستم با فرض ماتریس بهره ورودی مربعی غیرثابت (وابسته به حالات سیستم) با کهادهای اصلی پیش روی غیرصفر توسعه داده می‏شود. لحاظ کران غیرثابت و وابسته به متغیرهای حالت سیستم دینامیکی از دیگر نقاط تمایز این رساله نسبت به کارهای پیشین است. یکی از سیستم‏های مکانیکی پرکاربرد صنعتی و منطبق با فرضیات این رساله، ربات موازی شش‏پایه است. به دلیل در اختیار بودن بستر آزمایشگاهی این ربات، روش کنترلی پیشنهادی جهت کنترل موقعیت و نیرو روی این سیستم دینامیکی پیاده‏سازی شده است. معادلات دینامیکی ربات با استفاده از روش لاگرانژ و بر اساس مراجع موجود استخراج شده و جهت استفاده در ساختار روش کنترلی پیشنهادی ساده‏سازی می‏شود. روش کنترلی پیشنهادی جهت کنترل موقعیت ربات در فضای کاری تنها نیازمند ماتریس جرم صفحه فوقانی و ماتریس ژاکوبین است؛ لذا از جهت وابستگی به مدل دینامیکی، دارای کمینه وابستگی ممکن در بین کنترل‏کننده‏های طراحی شده برای این سیستم مکانیکی است. در روند کنترل موقعیت ربات با استفاده از روش پیشنهادی، کاربرد صنعتی شبیه‏ساز پرواز مورد بررسی قرار گرفته است. جهت ایجاد حس واقعی پرواز از فیلترهای تناسب‏بخش به منظور ایجاد مسیرهای مطلوب برای شش درجه آزادی ربات استفاده می‏شود. کنترل هیبرید موقعیت و نیروی ربات شش‏پایه با استفاده از روش کنترلی تطبیقی-فازی-لغزشی توسعه‏یافته از دیگر نوآوری‏های کاربردی این رساله است. مسئله کنترل نیروی ربات با استفاده از شناسایی پارامترهای دینامیکی تماس ربات و محیط پیرامون، به مسئله کنترل موقعیت تبدیل می‏شود. به منظور مدلسازی نیروی عمودی سطح در محل تماس ربات با محیط از مدل دینامیکی نسبتاً کامل و پیچیده هانت کراسلی استفاده شده است. بر اساس نتایج آزمایشگاهی این مدل دینامیکی به دلیل شکل خاص معادلات ریاضی آن قادر به شبیه‏سازی انواع مختلفی از تماس‏ها (از مواد نرم تا سخت) است. جهت شناسایی پارامترهای دینامیکی تماس از روش اصلاح‏شده فیلتر کالمن توسعه یافته استفاده می‏گردد که این روش نسبت به روش‏های مشابه موجود وابستگی کمتری به شرایط اولیه پارامترها دارد.

جهت سنجش عملکرد روش کنترلی پیشنهادی، شبیه‏سازی‏های عددی در محیط نرم‏افزار متلب و سیمولینک انجام گرفته است. نتایج این شبیه‏سازی‏ها حکایت از عملکرد مطلوب روش پیشنهادی در حضور عدم قطعیت‏های ناگهانی و غیر منتظره، اغتشاشات خارجی و نویزهای اندازه‏گیری دارد. روش کنترلی پیشنهادی قادر به حفظ تعادل ربات در شرایط بسیار بحرانی خرابی عملگرهای سیستم دینامیکی و اشباع آن‏ها است. تحلیل حساسیت کنترل‏کننده و مشاهده‏گر به پارامترهای ثابت طراحی نشان می‏دهد که روش پیشنهادی وابستگی کمی به نحوه انتخاب این پارامترها دارد. این ویژگی باعث کاهش سعی و خطای طراح جهت انتخاب مقدار مناسب پارامترهای ثابت در ساختار کنترل‏کننده و مشاهده‏گر می‏شود. الگوریتم شناسایی پارامترهای دینامیکی تماس به دلیل وابستگی به مدل ریاضی بیشترین تأثیر را از انتخاب پارامترهای ثابت و شرایط اولیه می‏پذیرد. جهت صحه‏گذاری بر شبیه‏سازی‏های عددی، کنترل موقعیت ربات در فضای کاری بر روی بستر آزمایشگاهی موجود پیاده‏سازی شده و از سوی دیگر کنترل هیبرید موقعیت و نیروی ربات با استفاده از روش نرم‏افزار در حلقه بر روی مدل دینامیکی واقعی ربات در محیط نرم‏افزار ادمز پیاده‏سازی شده است.

 

واژه‌های کلیدی:کنترل‏کننده و مشاهده‏گر تطبیقی-فازی-لغزشی توسعه یافته، ربات شش‏پایه، فیلتر تناسب‏بخش، شبیه‏ساز پرواز، الگوریتم اصلاح‏شده فیلتر کالمن توسعه یافته، کنترل هیبرید موقعیت و نیرو

دفعات مشاهده: 219 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/08/20 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۲۰ | 
AWT IMAGE

آقای وحید بردبار دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر بیدآبادی، روز چهارشنبه 97/08/23 از رساله دکتری خود تحت عنوان "احتراق غیرهمگن مخلوط گاز و ابر ذرات " دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 12 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

احتراق ذرات فلزی با توجه به چگالی بالای انرژی در واحد حجم در کنار مشخصه­های احتراقی منحصر به فرد آن­ها در دهه­های اخیر مورد توجه بسیاری از تحقیقات قرار گرفته است. احتراق مخلوط ذرات فلزی مانند بریلیم، بورون، منیزیم، آلومینیم، تیتانیوم و آهن در محیط­های اکسایشی مقادیر بالایی انرژی در مقایسه با سوخت­های فسیلی و هیدروکربنی، آزاد می­کند. هزینه، دسترسی­پذیری و قابلیت بازیابی مجدد سوخت­های فلزی در کنار تولید آلاینده­های کم و قابل کنترل از دیگر عواملی است که استفاده از این سوخت­ها را به عنوان جایگزینی برای سوخت­های هیدروکربنی و سنتی مطرح می­کند. همچنین وقوع حوادث متعدد در صنایع مختلف و لزوم بررسی این حوادث از دیدگاه ایمنی اهمیت شناخت پدیده احتراق ابر ذرات فلزی را دو چندان می­کند.
 با وجود اهمیت زیاد و کاربردهای متعدد احتراق ابر ذرات فلزی شناخت این پدیده همچنان در مراحل ابتدایی خود به سر می­برد. در این رساله به منظور مطالعه و بررسی مشخصه­های احتراقی و رفتار شعله در فرایند احتراق ابر ذرات یک مدل سه بعدی گسسته بر مبنای احتراق تک ذره و سپس محاسبه برهمکنش حرارتی میان ذرات متمایز توسعه داده شده است. دو مکانیزم انتقال حرارت هدایت و تشعشع به عنوان مکانیزم­های غالب انتقال حرارت در این پدیده در نظر گرفته شده و مدل­سازی به طور خاص برای ذرات آلومینیم به دلیل سرعت سوزش مناسب و ذرات بورون به دلیل انرژی احتراق بالا انجام گرفته است. از آنجا که بسیاری از پدیده­های احتراقی در فرایند سوزش ابر ذرات از پخش تصادفی و نامنظم ذرات ناشی می­شود، در این مدل­سازی توزیع ذرات در محیط و در غلظت­های مختلفی از سوخت به صورت تصادفی انجام شده است. مشخصه­های احتراقی مانند رفتار جبهه موج احتراقی و موقعیت مکانی شعله در زمان­های مختلف، سرعت انتشار شعله در محیط و حد رقیق اشتعال به عنوان حداقل غلظت لازم سوخت برای شروع احتراق، در پدیده سوزش ابر ذرات مخلوط در هوا به ازای مقادیر مختلفی از غلظت سوخت، غلظت اکسیژن و قطر ذرات بررسی گردیده و نتایج در هر حالت با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده­اند. همچنین با استفاده از مدل توسعه داده شده احتراق ترکیبی ابر ذرات آلومینیم و بورون برای نسبت­های وزنی مختلف از هر دو جزء به منظور دستیابی به سوخت با مشخصه­های احتراقی مطلوب و بهینه مورد مطالعه قرار گرفته و در پایان از این مدل جهت مدل­سازی انتشار شعله نوسانی در احتراق تصادفی و چندپخشی ابر ذرات آلومینیم بهره گرفته شده است.
کلمات کلیدی: احتراق ابر ذرات، مدل­سازی سه بعدی گسسته، توزیع تصادفی ذرات، انتشار شعله نوسانی، احتراق ترکیبی ابر ذرات، احتراق ابر ذرات چندپخشی
 

دفعات مشاهده: 324 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/08/20 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۲۰ | 
AWT IMAGE

خانم زهرا دانشجو دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر شکریه، روز چهارشنبه 97/08/23 از رساله دکتری خود تحت عنوان "تورق در کامپوزیت‌های لایه‌ای تحت بارگذاری مود ترکیبی I/II با در نظر گرفتن اثرات ناحیه فرآیند شکست" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 8 صبح روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

هدف کلی این تحقیق، مطالعه تئوری و تجربی رفتارمودترکیبی I/IIتورق در کامپوزیت‌های لایه‌ایتک‌جهته است. بدین منظور، ابتدا یک تئوری مبتنی بر فیزیک رشد تورق جهت پیش‌بینی شروع رشد میکروسکوپی ترک و زاویه آن در تورق مود ترکیبی I/II کامپوزیت‌های لایه‌ای توسعه داده شده است. این تئوری بر مبنای رویکرد چگالی انرژی کرنشی بحرانی است که مزیت آن نسبت به رویکرد فعلی در مشخصه‌سازی رفتار تورق مواد کامپوزیتی که مبتنی بر انجام آزمایش‌های شکست بین لایه‌ای می‌باشد، این است که رفتار شکست ماده را در هر نسبت ترکیب مود دلخواه تنها با داشتن نرخ انرژی کرنشی بحرانی مود I و خواص مادی آن و بدون نیاز به انجام آزمایش‌ به طور کامل مشخص می‌کند. صحت و دقت تئوری ارائه شده ابتدا از طریق مقایسه با نتایج تجربی موجود برای هر دو ماده ایزوتروپیک و اورتوتروپیک ارزیابی شده است. هم‌چنین، با بکارگیری نتایج بدست آمده از رویکردهای تجربی مختلف صورت گرفته در این تحقیق از جمله آزمایش‌های شکست بین لایه‌ای و هم‌چنین روش انتشار آکوستیک به ارزیابی تئوری در پیش‌بینی رفتار تورق کامپوزیت‌های لایه‌ای پرداخته شده است. از آنجا که ناحیه فرآیند شکست تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر رفتار تورق کامپوزیت‌های لایه‌ای دارد، در ادامه این تحقیق یک مدل جدید تحت عنوان مدل پل‌زنی مایکرومکانیکی مود ترکیبی I/IIبرای محاسبه سهمی از انرژی که در ناحیه فرآیند شکست توسط پل‌زنی الیاف تلف می‌شود،ارائه شده است. جهت پیاده‌سازی این مدل، تنها به یک سری پارامترهای فیزیکی و مکانیکی مانند خواص الیاف، ماتریس و ناحیه بین وجهی در نمونه کامپوزیتینیاز است که به راحتی از منابع موجود قابلاستخراج هستند.به منظور ارزیابی مدل پل‌زنی، نتایج آن به صورت سهم انرژی ناحیه پل‌زنی الیاف با نتایج آزمایشگاهی موجود مقایسه شده است.محاسبه انرژی ناحیه فرآیند شکست از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در ادامهبرای اولین بار با در نظر گرفتنسهم آن، یک معیار واماندگی تورق مود ترکیبی I/II جدیدارائه شده است. در این معیار اثرات نرم‌شوندگی ماده به دلیل وجود مکانیزم‌های چقرمگی در ناحیه فرآیند شکست نوک ترک به صورت یک ضریب آسیب دیده شده است. چقرمگی شکست مود I خالص، خواص مادی و انرژی جذب شده ناحیه فرآیند شکست، به عنوان تنها پارامترهای لازم برای بکارگیری این معیار، نقطه قوت دیگر آناست. برای بررسی صحت نتایج حاصل از این معیار و میزان کارآیی آن، منحنی‌های حد شکست مربوطه با نتایج آزمایشگاهی موجود مقایسه شده است.مقایسه نتایج، توافق و سازگاری بالای این معیار را با ماهیت شکست ماده کامپوزیتی نشان می‌دهد.

واژه‌های کلیدی:تورق، کامپوزیت لایه‌ای،ناحیه فرآیند شکست، معیار واماندگی، بارگذاری مود ترکیبی I/II.

دفعات مشاهده: 380 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/08/15 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۱۵ | 
AWT IMAGE

آقای سیاوش فتح الهی دهکردی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر حبیب نژاد، روز شنبه 97/08/19 از رساله دکتری خود تحت عنوان "مدلسازی دینامیکی و شبیه سازی زنجیره ی رباتیکی همکار سیار الاستیک با مفاصل دورانی -کشویی به روش گیبس اپل بازگشتی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 17 روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

نیاز به استفاده از زنجیره‌های رباتیکی با حرکت دقیق و سریع و همچنین مصرف انرژی بهینه سبب شده است، ساختار آن‌ها بازطراحی شود. در نتیجه این موضوع، کاربرد انواع مختلف مفاصل در زنجیره‌های رباتیکی الاستیک با ساختار متوالی و حلقه سینماتیکی باز و بسته مورد توجه قرار می‌گیرد. این در حالی است که استفاده از مفاصل دورانی - کشویی به‌واسطه‌ی پیچیدگی مدل‌سازی به نسبت مفاصل دورانی و یا کشویی در زنجیر‌های رباتیکی با لینک‌های الاستیک به‌ندرت مورد توجه قرارگرفته‌است. به‌واسطه‌ی تغییر طول لینک در مفاصل کشویی، معادلات دینامیکی این نوع از زنجیره‌های رباتیکی به‌صورت متغیر با زمان به دست می‌آیند که علت آن تغییر ماتریس اینرسی سیستم در حین حرکت به‌صورت تابعی از زمان می‌باشد. با افزایش تعداد لینک‌های زنجیره‌ی رباتیکی برای استخراج معادلات حرکت، کاربرد فرمولاسیون‌های هوشمند و سیستماتیک ضروری و اجتناب ناپذیر است. بنابراین فرمولاسیون گیبس اپل بازگشتی به‌واسطه پیچیدگی محاسباتی بهینه آن در استخراج معادلات حرکت به نسبت روش‌های مشابه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. نوآوری مدل دینامیکی زنجیره‌ی رباتیکی الاستیک ارائه‌شده در این رساله شامل: استفاده از مفاصل دورانی - کشویی در هر بازو، در نظر گرفتن اثر دینامیکی مفاصل در زنجیره‌ی رباتیکی، محاسبه تغییر فرم الاستیک لینک‌های زنجیره رباتیکی با استفاده از تئوری تیر تیموشنکو درحالی‌که مودشیپ‌های آن با زمان تغییر می‌نمایند و همچنین مدل ارتعاشات سازه‌ای ناشی از الاستیسیته غلاف مفصل کشویی می‌باشد. این موارد دقت معادلات حرکت را افزایش می‌دهند، همچنان که دقت عملکردی سیستم نیز ارتقاء می‌یابد. برای توسعه‌ی دسترسی و فضای کاری زنجیره‌های رباتیکی الاستیک، از آن‌ها در حالت سیار استفاده می‌شود. این ربات‌ها محدودیت‌هایی به‌واسطه‌ی جرم جسم در پنجه، ابعاد و هندسه آن دارند. بنابراین استفاده از مجموعه زنجیره‌های رباتیکی سیار با لینک‌های الاستیک و مفاصل دورانی - کشویی پیشنهاد می‌شود. به‌منظور عملکرد هم‌زمان این ربات‌ها، معادلات حرکت هر یک به‌صورت سینماتیکی و با تعریف ضرایب لاگرانژ به یکدیگر مقید شده و با حذف این ضرایب، معادلات حرکت مجموعه زنجیره‌های رباتیکی سیار همکار حاصل می‌گردد. در کاربردهای خاص، از زنجیره‌های رباتیکی همکار الاستیک سیار به‌صورت بازوهای آزاد و مقید استفاده می‌شود. در هر دو حالت معادلات حرکت برای M‏  زنجیره رباتیکی N لینکی الاستیک استخراج می‌شوند. در حالتی که زنجیره‌ی رباتیکی همکار حلقه سینماتیکی بسته تشکیل می‌دهد، قیود دینامیکی و سینماتیکی فی‌مابین جسم مشترک و پنجه‌ی بازوها تعریف می‌شود. در پایان پیاده‌سازی کنترل حلقه بسته برای زنجیره رباتیکی الاستیک با مفاصل دورانی - کشویی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور، از الگوریتم کنترلی مبتنی بر روش خطی سازی ورودی - خروجی برای به دست آوردن معادلات سیستم خطی معادل استفاده شده و با توجه به درجه نسبی ورودی و خروجی سیستم، دینامیک داخلی حاصل از الاستیسیته لینک‌ها بررسی می‌گردد. با استفاده از مدل خطی به‌دست‌آمده، کنترلر مناسب خطی در دو حالت برای برنامه‌ریزی مسیر حرکت ربات طراحی و پیاده‌سازی می‌شود. به‌منظور ارزیابی عملکرد فرمولاسیون دینامیکی استخراج شده برای زنجیره رباتیکی الاستیک با مفاصل دورانی – کشویی، از سیستم آزمایشگاهی ساخته شده در آزمایشگاه تحقیقاتی رباتیک دانشگاه علم و صنعت ایران استفاده به عمل می‌آید.
واژه‌های کلیدی:
فرمولاسیون گیبس اپل بازگشتی، مفاصل دورانی - کشویی، زنجیره رباتیکی الاستیک، مجموعه زنجیره‌های رباتیکی سیار، زنجیره‌های رباتیکی همکار سیار، حلقه‌ی سینماتیکی بسته، خطی سازی ورودی - خروجی
 

دفعات مشاهده: 310 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/08/14 اهدای جایزه مقاله برتر ژورنال IEEE UFFC در سال 2017 به آقای دکتر کاظمی راد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۸/۱۴ | 
AWT IMAGE
مجله IEEE UFFC که از مجلات برجسته حوزه تخصصی اولتراسونیک می باشد(H index = 116)، هر سال به یک مقاله از بین چند صد مقاله چاپ شده در این مجله جایزه مقاله برتر (Outstanding Paper Award) اهدا می‌کند. این جایزه که برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ اهدا شده است، شامل یک لوح و گواهی­نامه است که در مراسمی به نویسندگان مقاله برگزیده اهدا می­شود. معیارهای گزینش مقاله برتر شامل اصالت (Originality)، مشارکت عالی در زمینه تحقیقاتی (Excellent contribution to the field) و کیفیت نوشتار (Clrarity of writing) است. کمیته جوایز این مجله شامل اعضای ارشد، سردبیران همکار و سردبیر این مجله است، که پس از داوری و رتبه بندی مقالات کاندید شده مبادرت به انتخاب مقاله برتر می­کنند. جایزه مقاله برتر این مجله در سال ۲۰۱۷ به آقای دکتر سیاوش کاظمی راد و همکاران ایشان برای چاپ مقاله تحت عنوان "A Frequency-Shift Method to Measure Shear-Wave Attenuation in Soft Tissues" اهدا شد.
این موفقیت را به ایشان تبریک گفته و برایشان آرزوی توفیقات روزافزون می نماییم.
دفعات مشاهده: 298 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: 97/07/25 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۷/۲۵ -
:: 97/07/24 آقای دکتر مجیدرضا آیت اللهی عضو هیات تحریریه مجله جدید انتشارات Wiley - ۱۳۹۷/۷/۲۴ -
:: 97/07/14 سخنرانی علمی - ۱۳۹۷/۷/۲۴ -
:: 97/07/17 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۷/۱۷ -
:: 97/06/31 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۶/۳۱ -
:: 97/06/25 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۶/۲۵ -
:: 97/06/21 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۶/۲۱ -
:: 97/06/14 قابل توجه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال 97 - ۱۳۹۷/۶/۱۴ -
:: 97/06/10 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۶/۱۰ -
:: 97/06/07 ثبت نام دانشجویان دکتری ورودی 97 - ۱۳۹۷/۶/۷ -
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 76 queries by YEKTAWEB 3781