[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/06/31 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۳۱ | 
AWT IMAGE

آقای شاهرخ رحمانی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر نویدبخش، روز چهارشنبه 97/07/04 از رساله دکتری خود تحت عنوان "طراحی و مدل­سازی دستگاه کمک قلبی بالن- پمپ خارج آئورتی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 15 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

هدف رساله حاضر طراحی، مدل­سازی و شبیه­سازی یک نوع خاص از دستگاه کمک قلبی خارج آئورتی با استفاده از روش تعامل سیال-جامد (FSI) است. این دستگاه کمک قلبی در بیمارانی کاشت می­شود که دارای بطن ضعیف و با بازدهی پایین جهت پمپاژ خون به سیستم گردش خونی به صورت نرمال می­باشند. قسمتی از این دستگاه که در تماس با سیستم قلبی قرار دارد، متشکل از بالن­هایی است که اطراف آئورت صعودی و یا نزولی قرار می­گیرند و به صورت متناوب با اعمال فشار به وسیله واحد پمپ و کنترل دستگاه پر و خالی می­شوند. این پر و خالی شدن بالن­ها به ترتیب در فاز­های دیاستول و سیستول باعث افزایش انرژی جریان خون بیمار و در نتیجه پمپاژ بهتر خون به سمت سیستم گردش خونی می­شود. مدل شبکه آئورتی واقعی همراه با انشعابات آن (رگ­های براکیوسفالیک، کاروتید، سابکلاوین و کرونرها) از طریق عکس­های پزشکی جهت مدل­سازی استخراج می­شوند. بالن­های دستگاه کمک قلبی از جنس پلیورتان، بافت رگ آئورت و سیلیکون رابر انتخاب می­شوند. شبیه­سازی برای شبکه آئورتی با فرض الاستیک خطی و هم­چنین هایپرالاستیک غیرخطی و برای بالن­ها با فرض الاستیک خطی انجام می­شود. سیال خون به صورت یک سیال ویسکوز و نیوتنی و کمی قابل تراکم و با فرض­های آرام و آشفته در نظر گرفته می­شود. جهت داشتن مدلی واقعی برای خون در رگ­های کرونر، شبیه­سازی برای فرض سیال غیر نیوتنی نیز تکرار می­شود. نتایج نشان می­دهند که دستگاه مورد نطر می­تواند تا 60% انرژی خون را در فاز دیاستول افزایش دهد و قابلیت جابجایی 25 تا 32 میلی­لیتر خون در هر سیکل را دارا می­باشد. دستگاه کمک قلبی رساله حاضر باعث افزایش دبی خون به اندازه 2.5 برابر نسبت به حالت بیمار بدون دستگاه در رگ­های کرونر در بازه خاصی از سیکل قلبی می­شود که این منجر به خونرسانی بهتر به بافت خود قلب می­شود. این مقدار افزایش دبی در رگ­های کرونر بیشتر از افزایش آن به وسیله دیگر دستگاه­های کمک قلبی رایج مانند دستگاه کمک قلبی داخل آئورتی می­باشد. استفاده از دستگاه کمک قلبی چند بالنه جهت پمپاژ خون به صورت پیوسته یا به اصطلاح پریستالتیک تاثیر معناداری در کاهش تنش­های وارده به دیواره آئورت و همچنین نیروی وارد بر دریچه آئورت نسبت به استفادهاز دستگاه کمک قلبی تک بالنه دارد، هرچند که از بازدهی کم­تری نسبت به آن برخوردار است. با بررسی تاثیر این دستگاه بر روی خواص مکانیکی بافت آئورت در طول زمان، به وسیله ساخت نمونه آزمایشگاهی آن، مشخص شد که دستگاه کمک قلبی رساله حاضر اثر منفی قابل ملاحظه­ای بر بافت آئورت ندارد.
واژه­های کلیدی: دستگاه کمک قلبی خارج آئورتی، پلیورتان، سیلیکون رابر، سیستول و دیاستول، روش تعامل سیال-جامد، دستگاه کمک قلبی چند بالنه
 

دفعات مشاهده: 112 بار   |   دفعات چاپ: 1 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/06/25 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۲۵ | 
AWT IMAGE

آقای رضا علی بخشی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر دانشجو روز شنبه 97/06/31 از رساله دکتری خود تحت عنوان "تحلیل و کاهش اثر ضربه با طراحی مکانیزمی جدید و مؤثر برای اتصال دو سازه فضایی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 16:30 روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

در رساله­ی پیشرو، به بررسی پدیده ضربه در فرآیند اتصال دو سازه­ی فضایی در ابعاد میکرو پرداخته و یک مکانیزم مؤثر بر پایه­ی سیستم پین-مخروط مجهز به جاذب شوک برای کاهش این پدیده پیشنهاد شدهاست. در مدل­سازی، از هر دو نوع جاذب­های شوک ویسکوز و نیز مغناطیسی جریان گردابه­ای استفاده شده است. به طور کلی در فرآیند اتصال، ماهواره خدمت­رسان به عنوان ماهواره­ی تعقیب کننده و ماهواره­­ی نیازمند به خدمت­رسانی ماهواره هدف شناخته می­شود. در سیستم پین-مخروط، پین و مخروط به ترتیب بر روی ماهواره­های تعقیب کننده و هدف متصل می­شوند. در مقایسه با سایر سازوکارهای رایج در فرآیند اتصال دو ماهواره، که در آنها اتصال پین به بدنه­ی اصلی ماهواره تعقیب کننده به صورت کاملاً صلب فرض می­شد، در اینجا یک مکانیزم دو درجه آزادی برای پراب نسبت به ماهواره­ی تعقیب کننده در نظر گرفته شده و کل فرآیند اتصال، از لحظه­­ی تماس اولیه تا اتمام فرآیند دستگیری، توسط آن شبیه­سازی شده است.به دلیل وجود پدیده­ی ضربه حین اتصال، از مدل پیوسته لنکرانی-نیکروش برای مطالعه­ی اثر ضربه در مجموعه­ی دینامیک چندجسمی مسئله استفاده شده است. در ابتدا، مدل تحلیلی مسئله پیشرو، توسط دینامیک چندجسمی غیرمقید و نیز مدل دینامیکی مقید فرمول­بندی و ارزیابی شده وسپس، یک روش جدید اعتبارسنجی برای مسئله ارائه شده است که در آن بدون نیاز به حل مستقیم مسئله مدل­سازی مقید، می­توان صحت نتایج را ارزیابی نمود. پس از آن، کل فرآیند مربوط به اتصال دو ماهواره در نرم­افزار Matlab/Simulink جعبه­ابزار SimMechanics که مربوط به مدل­سازی دینامیکی مسائل چندجسمی است، شبیه­سازی شده و در انتها به بررسی نتایج عددی حاصله پرداخته شده است. پس از اعتبارسنجی دینامیک مسئله توسط روش­های مذکور، برای اثبات اثربخشی مکانیزم پیشنهادی در اجرای فرآیند دستگیری ماهواره هدف، از دو سازه­ی کوچک با سه درجه آزادی در صفحه، که یکی از آنها به مکانیزم دو درجه آزادی شامل جاذب شوک ویسکوز و دیگری به ناحیه­ی مخروطی مجهز گردیده­اند استفاده شده و به عنوان کار تجربی در انتهای رساله ارائه شده است. به دلیل وجود محدودیت در فرآیند استخراج داده­های تجربی، تنها به نمایش اجرای موفق عملیات اتصال دو ماهواره پرداخته شده است. با درنظرگیری انعطاف­پذیری مناسب، مکانیزم پیشنهادی قادر به کاهش چشمگیر اثر ضربه و افزایش زمان تماس نسبت به سازوکارهای موجود و نیز اجرای موفق فرآیند دستگیری می­باشد.
 
واژه‌های کلیدی:فرآیند اتصال، میکرو-ماهواره، سیستم پین-مخروط، پدیده ضربه، جاذب شوک.

دفعات مشاهده: 271 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/06/21 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۲۱ | 
AWT IMAGE

خانم رویا سادات آشفته دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر خرمی شاد، روز چهارشنبه 97/06/21 از رساله دکتری خود تحت عنوان "بررسی تجربی و ارائه مدل ساختاری نیمه تجربی پیش بینی رفتار خزشی اتصالات چسبی حاوی نانوذرات" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 16:30 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

در این رساله، رفتار خزشی اتصالات چسبی حاوی نانو لوله های کربنی و نانو صفحات اکسید گرافن به صورت آزمایشگاهی و تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت و تاثیر دما، تنش، درصد وزنی نانو ذرات اضافه شده به لایه ی چسب و شرایط محیطی مختلف شامل محیط خشک، غوطه ور در آب دریای خلیج فارس و آب یون زدایی شده بر مشخصه های خزشی شامل کرنش برشی الاستیک، کرنش برشی خزشی و منحنیهای کرنش-زمان اتصالات چسبی مورد مطالعه قرار گرفت. برای شبیه‌سازی رفتار خزشی اتصالات چسبی از مدل رئولوژیکال برگرز استفاده شد. به کمک روش سطح پاسخ، مدلهای نیمه تجربی برای کرنشهای برشی الاستیک، خزشی و پارامترهای مدل برگرز بر حسب دما، تنش و درصد وزنی نانو ذرات در لایه‌ی چسب ارائه شد. برای این منظور، ابتدا اتصالات چسبی خالص و تقویت شده با نانو لوله های کربنی و نانو صفحات اکسید گرافن هر کدام در دو درصد وزنی 0.1 و 0.3 ساخته شدند و سپس در دماهای بالا تحت آزمون شبه استاتیکی قرار گرفتند. بیشترین استحکام در اتصالات چسبی حاوی 0.1 درصد وزنی نانو لوله های کربنی و 0.1 درصد وزنی نانو صفحات اکسید گرافن مشاهده شد. بعلاوه، نتایج آزمونهای شبه استاتیکی نشان داد که با افزایش دمای آزمون، استحکام اتصال کاهش یافت.

آزمونهای خزش در دو محیط خشک و غوطه ور در آب دریای خلیج فارس و آب یون زدایی شده انجام شد. نتایج آزمونهای خزشی خشک نشان داد که دما، تنش و درصد وزنی، اثرات قابل توجهی بر رفتار خزشی اتصالات چسبی داشتند. افزایش دما و سطح تنش موجب افزایش پارامترهای خزش شد؛ درحالیکه افزودن نانو ذره به لایه ی چسب توانست رفتار خزشی اتصالات چسبی را بهبود بخشد. بیشترین اثر بخشی در کاهش کرنشهای برشی الاستیک و خزشی در اتصالات حاوی 0.1 درصد وزنی نانو لوله و 0.1 درصد وزنی نانو صفحات اکسید گرافن مشاهده شد. رفتار خزشی اتصالات چسبی غوطه ور در آب دریا و آب یون زدایی شده نیز بررسی شد. نتایج نشان داد که اثر مخرب آب یون زدایی شده بر استحکام خزشی اتصالات چسبی بیشتر از آب دریا بود. تاثیر نانو لوله های کربنی و نانو صفحات اکسید گرافن بر رفتار خزشی اتصالات چسبی در محیط آب یون زدایی شده نیز بررسی شد. نتایج نشان داد که افزودن 0.1 درصد وزنی نانو لوله و 0.1 درصد وزنی نانو صفحات اکسید گرافن به لایه ی چسب موجب کاهش کرنشهای برشی الاستیک و خزشی اتصالات غوطه ور در آب یون زدایی شده گردید. نتایج تحلیلی نشان داد که مدg رئولوژیکال برگرز به خوبی قادر به شبیه سازی رفتار خزشی اتصالات در دماها و سطوح تنش مختلف، درصد وزنی مختلف نانو ذرات و شرایط محیطی مختلف اعم از خشک، آب دریا و آب یون زدایی شده بود. نتایج نشان داد که پارامترهای مدل برگرز با افزایش دما، سطح تنش و تغییر شرایط محیطی از خشک به آبی کاهش قابل توجهی داشتند.

واژه‌های کلیدی:خزش، اتصالات چسبی تک لبه، چسب آرالدایت 2011، نانو لوله‌های کربنی، نانو صفحات اکسید گرافن، مدل رئولوژیکال برگرز، آب یون زدایی شده، آب دریای خلیج فارس 

دفعات مشاهده: 359 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/06/14 قابل توجه پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد سال 97 ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۱۴ | 

ضمن تبریک قبولی در دوره کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران در سال تحصیلی 98-97، به اطلاع می رساند همان‌گونه که مستحضر می باشید در دفترچه کنکور زمینه های تخصصی در گرایش های تبدیل انرژی، طراحی کاربردی و ساخت و تولید حذف شده است. از آنجا که دروس ارائه شده توسط اساتید در این دانشکده متنوع و با ظرفیت های مشخص و متناسب با زمینه های تخصصی این گرایش ها می باشد، به منظور هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی بین دروسی که شما عزیزان می بایست طی دوره تحصیلی اخذ نمائید و زمینه های تحقیقاتی اساتید که عنوان پروژه های پایانی شما را تعریف می کنند، مقرر است مطابق توضیحاتی که در دفترچه کنکور به اطلاع کلیه داوطلبان رسانده شده، هر دانشجو زمینه تخصصی خود را متناسب با علاقه خود انتخاب نماید تا دروس اخذ شده در دوره از یک زمینه خاص باشد. دانشکده نیز با توجه به اولویت های انتخابی توسط شما عزیزان و رتبه‌های کسب شده در کنکور سراسری، محور تخصصی دانشجویان را اعلام می نماید. خواهشمند است فرم پیوست را (بر اساس گرایش مربوطه) تکمیل نموده و روز ثبت نام حضوری به کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده مستقر در محل تحویل مدارک ثبت نام، تحویل نمایید. چنانچه در روز ثبت نام فرم خود را تحویل ندهید، دانشکده راساً محور تخصصی را برای شما انتخاب می‌نماید که قابل تغییر نیز نمی باشد.

                                                                                                              تحصیلات تکمیلی دانشکده مکانیک

دفعات مشاهده: 1359 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: 97/06/10 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۱۰ | 
AWT IMAGE

آقای امین ایمانی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر منتظری، روز دوشنبه 97/06/12 از رساله دکتری خود تحت عنوان "بهبود صیانت از قیود و تحلیل پایداری الگوریتم Min-Max جهت کنترل سوخت موتور توربوفن" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 15 روز دوشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

سیستم کنترل نقش بسزایی در توسعه عملکرد و ایمنی موتورهای توربینی دارد. روش متداولی که جهت کنترل سوخت موتورهای توربوفن به کار می­رود، الگوریتم Min-Max است. طبق این الگوریتم سوئیچینگ، تراست مورد درخواست خلبان می­بایست تأمین شود و قیود حاکم بر محدودیتهای ساختاری و عملکردی موتور حفظ شوند. دو موضوع مهم در طراحی الگوریتم Min-Max، اطمینان از حفظ قیود موتور توسط این کنترلر و تحلیل پایداری این ساختار سوئیچینگ است. تحقیقات محدودی در این دو زمینه منتشر شده است.
در این رساله، بحث صیانت از قیود کنترلر Min-Max و تحلیل پایداری آن مدنظر قرار گرفته است. ابتدا براساس آنالیز پاسخ کنترلر Min-Max رایج، یک استراتژی جدید جهت طراحی رگولاتورهای الگوریتم Min-Max با هدف بهبود صیانت از قیود این الگوریتم ارائه شده است. برای این منظور، یک مدل غیرخطی ترمودینامیکی از یک موتور توربوفن دو محوره در کلاس 30000 پوند (130 کیلونیوتن) تراست، حول یک نقطه کاری خطی سازی شده و یک کنترلر Min-Max معمول حاوی جبرانسازهای خطی برای آن طراحی شده است. سپس، با استفاده از نتایج حاصل از آنالیز پاسخ سیستم کنترلی در حین گذر از قیود، در یک مرحله، طراحی رگولاتور حلقه­های مختلف بصورت بدون فراجهش انجام گرفته و در مرحله­ای دیگر، قید مربوط به خروجیهای متأثر از شتاب سیستم در طراحی رگولاتور حلقه­های دیگر وارد شده­است. سپس رگولاتور مربوط به این خروجیها از ساختار Min-Max حذف شده است. برای این هدف، از روش فیدبک حالت و یک مجموعه از نامساویهای ماتریسی خطی (LMIs) استفاده شده و رگولاتور هر حلقه در قالب یک مسئله بهینه سازی محدب طراحی گردیده است. بدین ترتیب علاوه بر بهبود صیانت از قیود، بار محاسباتی کنترلر نیز بدلیل کم شدن تعداد حلقه­ها، کاهش یافته است.
با توجه به اینکه الگوریتم Min-Max یک ساختار سوئیچینگ دارد، پایداری تک تک حلقه­های آن لزوماً پایداری کل سیستم را نتیجه نمی­دهد. لذا در ادامه برای اولین بار، روشی جهت تحلیل پایداری سیستم حلقه بسته حاوی کنترلر Min-Max در حالت کلی ارائه شده است. در این راستا، ساختار Min-Max به صورت یک فرم کانونیکال تبدیل شده و با استفاده از معیار دایره چندمتغیره شرایط لازم برای تضمین پایداری مجانبی سیستم حلقه بسته استخراج شده است. سپس با استفاده از روش ارائه شده، پایداری مجانبی کنترلر Min-Max طراحی شده با رگولاتورهای فیدبک حالت تضمین گردیده است. در بخش شبیه­سازی، عملکرد کنترلر طراحی­شده با هدف بهبود صیانت از قیود، روی سیستم خطی و غیرخطی ترمودینامیکی مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج با روش Min-Max رایج و روش جدید Min-Max حاوی رگولاتورهای مود لغزشی مقایسه شده است. با توجه به نتایج شبیه­سازی، استراتژی جدید در تأمین تراست مطلوب، کاهش احتمال رد شدن قیود موتور در حالت گذرا و کاهش بار محاسباتی موثر عمل کرده و یک راهکار مفید جهت بهبود عملکرد الگوریتم Min-Max برای کنترل سوخت موتور توربوفن به حساب می­آید.
 
واژه‌های کلیدی: موتور توربوفن، الگوریتم Min-Max، صیانت از قیود، نامساویهای ماتریسی خطی، پایداری مجانبی
 

دفعات مشاهده: 507 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: 97/06/07 ثبت نام دانشجویان دکتری ورودی 97 - ۱۳۹۷/۶/۷ -
:: 97/06/04 سخنرانی کلیدی - ۱۳۹۷/۶/۴ -
:: 97/05/30 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۵/۳۰ -
:: 97/05/08 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۵/۸ -
:: 97/05/02 ارتقاء علمی - ۱۳۹۷/۵/۲ -
:: 97/05/01 ارتقاء علمی - ۱۳۹۷/۵/۲ -
:: 97/04/25 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۴/۲۵ -
:: 97/04/20 دکتر مجید سیاوشی سردبیر مدعو ویژه نامه مجله ISI - ۱۳۹۷/۴/۲۰ -
:: 97/04/09 اسامی دعوت شدگان به مصاحبه اختصاصی آزمون دکتری سال 97 - ۱۳۹۷/۴/۱۰ -
:: 97/04/05 دفاعیه دکتری - ۱۳۹۷/۴/۵ -
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 76 queries by YEKTAWEB 3754