[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/01/27 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱/۲۷ | 
AWT IMAGE

آقای صابر محمدی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر نوری، روز چهارشنبه 97/01/29 از رساله دکتری خود تحت عنوان "توسعه الگوریتم طراحی هیدرودینامیکی سیستم های رانش CRP و پمپ جت CRP برای سامانه های پر سرعت زیرسطحی،" دفاع خواهد کرد.این جلسه ساعت 17 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

بر همگان واضح و مبرهن است که سامانه­های حمل و نقل دریایی قابلیت حمل بار با ظرفیت بالا در مسافت طولانی را با صرف کمترین میزان انرژی دارا هستند. همین مساله موجب شده است که امروزه بیش از 85 درصد ظرفیت تجارت جهانی توسط این سامانه­ها جا به جا شود. علیرغم این مزیت، این روش حمل و نقل دارای محدودیت­هایی در سرعت عملکردی، برد عملیاتی و ذخیره انرژی است که تمامی آنها می­توانند با تکیه بر ارتباط بین سرعت، نیروی پسا و مصرف انرژی، به سیستم رانش زیرسطحی به عنوان یک گلوگاه فناورانه مرتبط شوند.از نظر هیدرودینامیکی می­توان سیستم­های رانش را به دو دسته عمده تقسیم بندی نمود. دسته اول، سیستم­های رانش مربوط به سامانه­هایی هستند که وجود سامانه تأثیر اندکی بر روی سیستم رانش دارد که شامل بسیاری از شناورها مانند فله برها، نفت کش­ها، یدک کش­ها و ... می­شود. امروزه تکنولوژی مرتبط با این دسته توسعه قابل قبولی یافته و به بلوغ کافی رسیده و تجاری سازی شده است. دسته دوم سیستم­های رانش مربوط به سامانه­هایی هستند که وجود سامانه تأثیر قابل توجهی بر روی سیستم رانش دارد که دربردارنده زیرسطحی­ها و شناورهای پرسرعت می­باشند و بسیاری از مسائل باز تحقیقاتی در این حوزه قرار دارند. فلذا توسعه الگوریتم طراحی هیدرودینامیکی سیستم رانش ویژه سامانه­های پر سرعت زیرسطحی به عنوان محور اصلی این پژوهش قرار گرفته است. سیستم­های رانشی که بر روی سامانه­های زیرسطحی پر سرعت دیده شده­اند عمدتاً از نوع پروانه­ای می­باشند. این سیستم­های رانش به شدت تحت تأثیر جریان دنباله پاشنه زیرسطحی قرار دارند. فلذا باید بتوان سیستم رانش پروانه­ای را به منظور نصب در پاشنه زیرسطحی پرسرعت به صورت خاص طراحی نمود. برای این منظور می­توان از پروانه گام ثابت، پروانه غلاف دار، CRP و پمپ جت استفاده کرد. به منظور انتخاب نوع سیستم رانش از بین موارد نام برده شده باید به الزاماتی پاسخ داده شود که شامل کاربرد سامانه، سرعت پیشروی سامانه، ضرورت بالانس گشتاور، اهمیت انتشار نویز آکوستیکی، اثرات سطح آزاد و برد عملکردی می­باشد. در این تحقیق، سامانه پرسرعت کوتاه برد با ضرورت بالانس گشتاور و اهمیت بالا در انتشار نویز آکوستیکی به منظور عملکرد در آبهای عمیق مد نظر قرار دارد که سیستم­های رانش مناسب برای این منظورCRP و پمپ جت CRP می­باشند. در این تحقیق به توسعه الگوریتم طراحی هیدرودینامیکی این سیستمهای رانش پرداخته شده و نتایج طراحی این سیستم­ها بر روی یک بدنه نمونه ارائه شده­اند. این پژوهش با تکیه برروش­­های عددی (CFD/FEM) به منظور بررسی رفتارهای هیدرودینامیکی و سازه­ایسیستم­های رانش و نیز کوپل این دوحوزه با یکدیگر انجام گرفته است.

واژه‌های کلیدی: سیستم رانش، سامانه زیرسطحی پرسرعت، سی آر پی، پمپ جت سی آر پی

دفعات مشاهده: 829 بار   |   دفعات چاپ: 36 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 3741